söndag 12 juli 2009

Eftermiddag ...


Utsikt från vårt bord på Marinan.
Sanden 1 dm från våra fötter.

Det blir Hedgren & jag själv och Marinan, nere vid havet.

Förstås.

Pratet rör sig om allt från tzatziki, bilköp .., till skilsmässor, bra och dåliga chefer, samt båtliv.

Och detta att segla ensam på livets stora ocean.

För, - och nackdelar.

Solen mot mitt ansikte.

Någon timme tidigare har jag simmat i havet, vid den stora stranden.

Huvudet mot en båtsida ., små, små myror på badlakanet.

Havet är svalt.

På gränsen till iskallt.

Aldrig är jag lyckligare än just där .., i vattnet.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Hoppas vattnet är varmt när jag kommer dit!!! Fast jag tänker bada i vilket fall.

Elisabet. sa...

Bloggblad: det skiftar ju hela tiden .. temperaturen, menar jag.

Men jag badade idag och tänker bada varje dag, om det inte är ösregn .., så länge det går ..-)