fredag 17 juli 2009

Pling i luren ..!



Egentligen hade jag meddelat herr pensionatsvärden att jag inte ville höra ett enda ljud från honom på dom här två veckorna .., för hur kul är det att få telefonsamtal där någon berättar att ..."ja, vi sitter här och dricker vin och har det sååå trevligt ..." ?

Inte särskilt, svarar jag ärligt, jag som ser spelfilmer i huvudet.

Då föredrar jag faktiskt att slippa veta.

Det är precis som med mitt pensionsbesked .,. det som jag inte öppnade på fem år.

Men nu ringde telefonen och jag svarade.

I loppisfåtöljen satt Bente och i soffan hennes brunögde son.

"Oj, jag ringde visst fel !" sa en välbekant stämma i andra änden av luren.

Det var pensionatsvärden.

Jag tycker fortfarande inte det minsta om det här som har varit, men jag igår längtade jag mig sjuk efter den här eländige pv.

Så var det.

Är det.

5 kommentarer:

Hedgren sa...

Man kan inte ha hur mycket karaktär som helst....

Hedgren sa...

Längta får man...

bettankax sa...

Felringningar kan vara både på ont o gott...

Bloggblad sa...

Det börjar verka kärlek, banne mig...

Elisabet. sa...

Bloggblad: kärlek har det varit länge nu .-)

Till er andra: ,-))