lördag 18 juli 2009

Liten hälsning från pElle ..



"Hej alla bloggvänner!

Jag vill bara berätta att jag fortfarande befinner mig i landet Halland, hos pensionatvärdens mamma Gunvor.

Ja, jag bor i hennes sommarstuga och vi har det så trevligt.

Gunvor är himla snäll.

Ibland ger hon mig det grillade kycklingskinnet, men inte benen, det tycker jag är omtänksamt.

Och häromkvällen var Gunvor bjuden till grannarna på kalas.

Då bara gick hon sin väg och lämnade mig i stugan, men jag såg nog .., och jag smöööög mig dit och gick närmare och närmare .., ja, tro inte att jag smög för att där fanns två hundar, nä, det var för att jag ville ta det lite lugnt .., och till slut var jag framme hos Gunvor och hundarna fick noooosa lite på mig och då tyckte alla att jag var så modig.

Ja, modig och modig .., är man en åldrad kattherre, då är man inte rädd för hundar inte.

Egentligen var det bara det jag ville berätta.

Om någon träffar min matte, så ge henne en tass-kram från mig!

Hälsningar från er vän pElle."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tussekatten hälsar tillbaka från sin favoritfåtölj där han ligger och vilar sig efter nattens strapatser.
Musjakt kallas det.

Elisabet. sa...

Marskatten: ,-)

Hälsa genast tillbaka!