onsdag 9 september 2009

Ännu en hälsning från Pelle ...



"Nu har jag varit här i landet Småland i snart en vecka och det går jättebra.
Matte trodde att jag skulle längta hem .., eller till Stensjö eller Steninge, men det gör jag inte.

Gunvor har flera rum som jag får vara i och jag brukar följa henne nästan överallt, fast inte till affären, det får jag inte.

Då säger hon ..."Pelle lilla, nu får du vakta huset!" och då gör jag det.

I landet Halland, där sover jag mest ute på altanen, men här, i staden som heter Ljungby, där sover jag i Gunvors säng.

Jag har till och med börjat sova uppe vid hennes huvud, men då blir Gunvor lite putt och säger att nu är ändå gränsen nådd .., och så måste jag lägga mig längst nere i sängen.

"Fast jag kan dra upp mina ben lite så du ryms Pelle", säger hon då.

Gunvor är så snäll.

Vi är faktiskt bästa vänner.

En del dagar går Gunvor ut på stan, ja, hon är med i nånting som heter vattengympa och hon har väninnor som hon träffar och så ska det handlas och så, men då sköter jag mig själv.

Ikväll har jag pratat lite med matte i telefonen, eller egentligen var det matte som pratade och Gunvor höll luren mot mitt öra.

"Heeeej lilla Pelle .., men hur har du det i Småland ..?" sa matte flera gånger.

Jag tror nog att hon saknar mig ganska mycket.

Nu ska Gunvor och jag go to bed, så jag måste sluta!

Jam-jam från er vän

pElle."

8 kommentarer:

Linda sa...

Fina, fina Pelle.
Vilken tur att du har en sådan bra matte!!
Och nu har du egentligen många mattar att hålla reda på :)

Puss och kram från oss.

Anonym sa...

lindalotta: ja, du förstår så bra jag har det! Och Gunvor .., hon tycker så mycket om mig!

pElle.

Anonym sa...

Men gud så gulligt, jag sitter och ler hela tiden!
Det blir jobbigt nu pElle, vem som har bästa boendet att välja på...

AP sa...

Tänk att du är en sådan hejare på fälttävlan pElle ;)

Kram Anna (som tänker på er hela tiden men som inte svarar direkt :) )

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Marskatten: jag vet faktiskt inte vem jag vill bo hos längre .., Gunor, hon passar upp mig hela tiden förstår du och det är himla skönt!

AP: dig minns jag lite från förr ..., det var du som hade den där lilla hunden Nelly, va? Och nja, det är inte jag som håller med fälttävlan, det är matte. Bra att du förstod varför hon skrev hos dig .-)
Du är bra finurlig du. pElle.

Kesu sa...

OJ, vilken njutarbild! Jag HÖR hur han spinner, Peller Vävare skulle man kunna kalla honom ;)

Kesu sa...

Eller snarare Pelle Vävare ...