söndag 6 september 2009

Ett kvällsfönster från Norge ...


Bild: Bente Stensloekken, Norge.
Lejon.
Tycker om färgen turkos.
Arbetar inom psykiatrin.
Har en härlig humor och en stor portion självironi.


Och så här skriver fönsterfångerskan i ett sms tidigare i kväll:

"Sitter forsatt på verandaen.
Har spist kyllinfilet og ris.
Nå er det blåbaerspai og kaffe.
Livet er herlig.
I hvertfall akkurat nå ....".

Det är väl så det är?

Det är inte alls dom där stora sakerna som nödvändigtvis gör oss lyckliga?

Nä.

Det kan vara så enkelt som blåbärspaj och kaffe på en balkong.

5 kommentarer:

Lisette sa...

Å så vackert söndagsfönster, och vilken härlig vardagsfilosofi. Jag instämmer till fullo.Ha det så gott det lilla som är kvar av helgen.

Lisette sa...

Jag glömde önska dig en riktigt skön semester i Grekland.Det gör jag nu. Ha det.

Elisabet. sa...

Lisette: vi åker inte förrän den 23:e den här månaden. Två hela arb.veckor kvar. Tio dagar allt som allt. Fyra dagar den här veckan, sex nästa och så den där retliga måndagen den 21:a, ja, det blir elva dagar det .-)

Ang. vardagsfilosofin ..: absolut! så mycket enklare livet blir om man kan se det stora i det lilla.

Ellis sa...

Visst är det så, det är de små sakerna som faktiskt väver ihop allting.

Lisette sa...

OK. Miss av mig. Jag har kanske läst slarvigt. Vi får väl ta del av dig och dina tankar mer innan dess hoppas jag.Men min önskan om trevlig semester står kvar!!!