torsdag 10 september 2009

På innergården ...



... som är fyrkantig och där man bland annat kan hitta ett vildvuxet trädgårdsland .., fyra körsbärsträd ., en parkerad fyrhjuling .., några sittplatser med möjligheter att grilla .., ja, där finns även ett plommonträd.

Varje höst blir där bra med frukt och gissa, vilken sinnlig njutning det är att sträcka upp handen och norpa sig ett plommon direkt från grenen!

Faktiskt tycker jag nog att plommon är en av de allra godaste frukterna i Vår Herres stora trädgård.


På innergården finns även ett gäng katter, oftast synliga bakom något fönster.

Som den här.

En riktig tiger-katt.

En som ska vandra omkring ute på savannen och lojt lägga sig i skuggan under ett träd.

9 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

En riktig höjdarbild! Min komplimang.
mvh R

reneesfotoblogg sa...

Förlåt, katten alltså!
Inte för att det är något fel på den andra bilden.....

Bloggblad sa...

Jag var ute på baksidan av huset och plockade solvarma mogna björnbär... inte så dumt. Skulle varit ute tidigare så jag fått dem på frukostfilen, men jag var så trött att jag glömde det.

Cia sa...

Hej,det är min älskade Lexuz som hamnat på din bild idag :)..han är en riktigt stor hankatt,doxk bara 2 år..det underbara med honom är att han verkligen är som ett lejon...stor och är gårdens konumg ;)kram Cia på gården

anna of sweden sa...

Plommon och körsbär ... Mmmmm ... mina favoriter. Ja, och jordgubbar förstås. Och hallon. :)

Kjell E sa...

Härliga Plommon.
Brukar du göra Plommonmarmelad?
Skinnfri med något starkvin i, är rena delikatessen.

Avundas Skåningare, när det gäller att kunna odla.
Här ligger vi på Västkanten av Småländska höglandet, men vid en sjö, så det är inte helt hopplöst.

Lisette sa...

Härliga bilder både plommonen och den underbare bamsige katten. Avindas dig som har mogna plommon redan. Våra är på gång men inte riktigt stora och söta ännu. Jag håller med dig, plommon ÄR smaskens!

Kesu sa...

Jag älskar också plommon. Köpte en hel påse ful idag, ety jag inte är begåvad med några träd i min närhet.

Bilden på tigerkatten är riktigt suggestiv. Vad tycker Pelle om honom/henne?

Elisabet. sa...

reneesfotoblogg: ja, visst är han läcker! Katten, menar jag.

Bloggblad: pv hade björbär ovanpå tårtan .,. jättesmarrigt, var det .., så där lagom syrligt.

Cia: jaha, det var din ..-)) Jag tog bilder av dom andra två också, som låg i fönstret intill .. men den här krabaten liknar ju verkligen en TIGER på riktigt.

anna of sweden: ja, körsbär är också gott .. men jag tror nog att jag föredrar plommon. Gärna Viktoria eller Opal.

Kjell E: välkommen hit .,. ditt namn har jag aldrig sett här tidigare! Och nä, det är pensionatsvärden i landet Halland som kokar plommonmarmelad, inte jag .-)

Lisette: ja, då äro vi helt eniga.-)

Kesu: på pensionatets gård, där finns ett plommonträd, om inte två, jo, två är det. Underbara, härliga plommon .-))