lördag 12 september 2009

Lördagkväll.

Sent.
Halv tolv är klockan.

En helt underbar dag har det varit.

Vi har hälsat på pElle som bor hos Gunvor och dom är som ett gammalt gift par ..., och aldrig att jag tror att han kommer hem till landet Skåne.

Därefter biltur till Fallnaveka där pv:s bror med fru bor i rödmålat hus med vita knutar och fönster som har riktigt spröjs.

På landet är vi.

På en äng här intill ser vi åtta tranor!

Och det blir jättegod mat (stekt fisk med rotfruktsgratäng) och senare på kvällen, när vi sitter på den inglasade altanen, kräftor och räkor och gott vin och ännu senare: Martini.

Allt möjligt pratar vi om.

Om stölder och bilbränder och människor med outtröttlig energi och om äktenskap och förhållanden och nya liv och gamla liv och om deras son som har mött kärleken och tar tre månaders tjänstledigt från sitt arbete och åker med kvinnan som han tycker om, till Sydamerika.

I tre månader.

Sånt.

Nu är det det helt becksvart här på landet och katt och hund och värdfolk och gäster ska göra natt.

God natt till er alla! hälsar bloggmadamen.

4 kommentarer:

Ellis sa...

Det låter som en riktig härlig dag och kväll!

Du vet väl att du är hemlös nu, va?
Jag har magasinerat dina saker och flyttat in. ;) ;)

Rexxie sa...

Nu när pElle har flyttat in hos Gunvor och Ellis har flyttat in i din lägenhet är det bara att slå till och flytta in i pensionatet på heltid!

:-)

Bloggblad sa...

Kan väl säga att jag pratat betydligt mindre än vad du har gjort... :)

Svårt att vara tyst? Icke.

Elisabet. sa...

ellis: ja, det anade mig .-)) Och nu har du ju en vecka till att gotta dig åt, när det vankas greklandsresa.

rexxie: jag tänkte samma sak ..-))

bloggblad: nä, retreat är nog inget för mig, däremot skulle nog omgivningen gärna se att jag hamnade där .-)