torsdag 17 september 2009

Ibland ....


Bilden: den 6/6 2006, gifte mina barns pappa om sig.
Den kvällen (då det var bröllopsfest och barnen var hos sin pappa och Karin) blev min mamma, barnens mormor, våldsamt sjuk och personalen på gruppboendet bad oss att komma till akuten där mamma låg och var så illa däran.
Dom kom lite glada i hatten och gullade med sin mormor och pussade och grät och var som änglar mot henne och mormor blev som genom ett mirakel frisk och kry och skulle komma att leva i ytterligare två år.

Fr.v sonen, störstasyster och hon i mitten.
Och så mormor Ann-Gerd.


... älskar jag mina barn mer än annars.

Ikväll, till exempel.

Då har dr Böhlander meddelat på sin facebook att hon ska baka bullar till flickor -97 (läs: Emmas lag) som spelar fotboll och ingen som jag känner bakar godare bullar än äldsta dottern och förresten ska lillebror som inte längre är så liten, utan längst av alla i familjen och faktiskt tjugotre år fyllda, komma till Väsby och få kalasa på allt detta goda.

Jaha.

Då skriver yngsta dottern på storasysters facebook att "flickor f.-76" minsann också vill ha nybakade bullar.

Och för en stund sedan ringde dr Böhlander och sa ..., "hej mamma .., ja, jag är i stan nu (Sthlm) och skjutsar hem Anders och så har vi med oss en påse nybakade bullar till syrran .. (ja, hon född -76) och nu ska vi allt överraska henne och Micke ....!" säger hon glatt.

Besvärsrädd är hon aldrig, den där äldsta dottern och åååå, vad jag är glad att dom tycker så mycket om varandra!

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Å det tror jag beror på att de tre har Världens Bästa Mamma som gett dem mycket kärlek!

Gissar jag rätt? ;-))

Elisabet. sa...

Turtlan: nej, ohhhh nej! Men dom har blivit fina ändå .-)
(Och det tycker alla föräldrar att sina barn är förstås och det är väl bara vad man ska göra ..?)

Anonym sa...

Maria brås väl på dig antar jag, du är ju aldrig och har aldrig varit besvärsrädd heller./ Agnetha J