tisdag 15 september 2009

Tisdagsfönstret ...



... kommer från vännen Bente i Norge.

Bilden visar en liten pjuttdel av hennes balkong .., och solrosorna och buketten med lin som hon köpte häromdagen, då, när hon var på utflykt tillsammans med sin väninna

Den röda rosen .., den fick Bente när hon gick på stan .., det var ju val i systerlandet Norge igår och i sitt förra liv var Bente politiskt aktiv, får jag veta när vi telefonsurrar.

Dock inte i röda rosens parti.

Ja, ungefär så var det på Bentes balkong igårkväll.

4 kommentarer:

cruella sa...

Mår du bättre i dag? På heder och samvete?;-)

margit sa...

Vilka underbara bildr... av alla fönster och för övrigt även de andra fina bilderna.
Så trevligt att bläddra ocg titta på och läsa en del. jag är också från Västerbotten, från Vännäs...och bor i Eskilstuna, Södermanland sedan 80 talet..underbart höstäder har vi ju också... solen skiner mest varje dag..

Anonym sa...

Hoppas det är bättre med dig
Tänker på dig
Fru Grå

Elisabet. sa...

cruella: jo, jag mår bra idag, frånsett fruktansvärd träningsvärk i mag,- och bröstmusklerna .. som jag inte ens visste att jag hade! Men som jag kräktes igår, så är det inte underligt.
Detta skrivet på heder och samvete.
;-)

margit: men oj, välkommen hit! Så glad jag blir. Min moster hette Margit .., jag tänkte genast på henne. Välkommen hit och tillbaka!

Fru Grå: Jodå, det är helt okej nu.
Så rart av dig. T a c k!