torsdag 13 maj 2010

Efteråt ....



Efter en våldsamt hektisk eftermiddag och kväll på jobbet, blir det soffan Ektorp och hockey.

Från landet Halland ringer pv.

"Ja, jag och min kompis Pelle, vi firar Folknykterhetens Dag ...", säger herr pensionatsvärden och utbringar en skål.

Jodå, dom verkar ha det trevligt.

Själv är jag intill döden trött och har ont i handleden, den som bröts, och ska nu ta ett täcke och lägga mig på Ektorp igen.

Från Emmas mamma kommer ett sms, där hon säger att Emma inte vågar fråga sin mormor om hon får ta med sig en kamrat till Grekland och jag skriver till Emma att det går hur bra som helst.

Det är väl det mest logiska när man är fjorton år, det.

Och för övrigt planeras för en gemensam middag på Marinan innan jag slutar, - ja, tillsammans med arbetskamraterna -.

En fredagkväll när vår grupp har ledig helg .., ååå, det ska bli roligt!

Inga kommentarer: