onsdag 12 maj 2010

På bageriet ...


Suddig bild, jag vet.
Hur mycket betyder inte ett leende ...? tänker jag.

... möter jag Rolf.

Efter tio veckor i Spanien är han rejält solbränd och nu ska han minsann köpa nybakat bröd.



"Ja, där nere är det ju så ofta Bake Off .., det är hur tråkigt som helst, du skulle kunna öppna ett bageri där nere, det skulle gå bra!" säger han till herr Bagaren som för dagen är expedit, i alla fall i den här stunden.

"Och du kan ju ta anställning där, ja, om du nu ändå ska flytta, men Halland är fint .., det blir nog bra ..", säger Rolf och klappar snällt på min arm.

Rolf, han är en av alla dom här ystadborna som gör mitt hjärta så varmt.

2 kommentarer:

bettankax sa...

Trevliga kunder i bageriet!
Har glömt, skulle frågat dig hundra gånger. Vad är en "Palermobulle"?

Elisabet. sa...

bettankax: det är Möllers som har Palermobullen ., som är bakad på bl.a. rågsikt .,. väldigt TUNG och massiv ..,som en större småfralla, ganska hård skorpa.