söndag 13 juni 2010

Hemåt ...


Hela tiden ser jag sonen i bilen där bakom ...


Och så får jag låna pv:s bil och kör söderut och fort går det, ty i Malmö väntar sonen på sina flyttkartonger och i morgon är det hans första aspirantdag och säkert känns det aningen pirrigt.

Att köra bil i Malmö centrum orsakar lätt svettning hos sonens mamma ..., som råkar ta fel väg ..., gör en "legal u-sväng" som gps-damerna brukar säga .., men hamnar sedan rätt, nästan på pricken rätt, på Fersens Väg.

Kartonger plockas ut och bärs in och sedan kör vi var sin bil till Ystad och mellan varven blir det mobilprat mellan bilarna - fast man inte ska - och i backspegeln ser jag sonen sitta vid ratten.

Alldeles rosa-blå-skimrande är himlen när jag närmar mig Ystad.

Havet där framme!

Och på Regementsgatan, bara tvärs över gatan från min lägenhet, står ett tjugotal ungdomar och där är flera bilar och just nu, två polisbilar.

Jahapp.

Så var man tillbaka till verkligheten.

3 kommentarer:

qi sa...

Är det möjligen så att sonen tar över din lägenhet när du flyttar?

Nyfikna qi

Elisabet. sa...

qi: nej, han bor i Malmö, delar lägenhet med en kompis, men hoppas så småningom hitta något till sig själv.

Min lilla 1:a är uppsagd och för 5 minuter sedan var det en kille här och inspekterade och kunde nog tänka sig. Det är en hyresrätt och han bor i en 2:a, men vill ha lägre hyra.

Evas blogg sa...

Tänk snart så slipper du allt stök där utanför! Då blir det lugn och ro. Fågelkvitter och trädens sus.