torsdag 17 juni 2010

Pling i min inkorg ....!

Mail från min storasyster i Australien.
Och helt tydligt märker jag vissa släktdrag.
Det är väl det där med maten.


"Oj, vilken rolig teater vi såg i lördags.
Det var enmansteater - ENNIO MARCHETTO -, "A-ONE-MAN-LIVING-CARTOON", och vi skrattade nästan oupphörligt i en timmes tid.

Efteråt åkte vi hem till Bosse o Inga och åt middag - räkcocktail, jättegod
fiskgratäng med green beans och sedan kaffe och urgod kaka bakad på bl.a.
morötter och nötter.

Mycket prat och väldigt trevligt.

Vi har strålande sol men KALLT.
Två nätter i rad har temperaturen gått ner till 2C, så jag har fått gå upp mitt i natten och sätta på värmen, och på dagen har det inte blivit mer än ca 14 C.
Så nu måste jag ha jacka på mig utomhus för att stå ut!!!

Men Sophia blev av med en stor del av pälsen i dag hos hundfrissan.
Innan var hon så långhårig att man knappt kunde se hennes ögon och hon såg tämligen rultig ut,
men nu är hon smal och elegant igen med röd rosett i luggen.

Det sätter de alltid på henne när hon är klippt, men den brukar inte sitta kvar särskilt länge.

Kram. Birgitta."

Inga kommentarer: