tisdag 31 augusti 2010

All denna längtan ...



Det behövs inte mycket för att hjärtat ska bli glatt.

Längtansglatt.

På lördag ska jag nämligen ta bilen och först åka till Harplinge på stor Lionsloppis .., därefter susar jag söderut, till Ystad (och när jag skriver "Ystad", så ler jag stort ...) och jag ska göra ett besök hos Åbergs Trädgård och köpa färskt bröd från Söderberg & Sara .., och titta in i affären och se om allt är sig likt och på hemvägen blir det Ikea i Helsingborg.
(pv har kör-grejs hela dagen).

Och nästa helg, då åker vi till Blekinge, till pv:s bäste kompis och hans fru, som har stuga nära havet.

Kräftor står på menyn.

Och idag .,. en tur till bondgården för att köpa ett flak ägg och en burk honung från bin som kanske har flugit omkring bland fruktträden här på gården och sedan in till stan och handla present till morgondagens födelsedagsbarn.

Det finns två av dem.

Min störstasyster är den ena, pv den andra.

Och solen flödar och Lisa Nilsson sjunger vackert för mig.

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilka härliga dagar du har framför dig!

Elisabet. sa...

Eva: ja, det känns bra ,-)