onsdag 1 september 2010

Hurra, hurra, hurra, hurra!



Först grattis till pensionatsvärden som idag fyller 55 år.

"Ja ..., det här blir första födelsedagen utan mor ...", sa han igårkväll vid sängdags.

Så är det.

Tiderna förändras.

Men här ska bakas tårta och göras lammstek i ugnen och så kommer hans morbror och moster - Gösta och Sonja - och så Hilda och Patrik och äter med oss, så det blir nog bra.



Och så grattis till min rödvitrandiga storasyster (den äldsta) som också fyller år, just idag.

Jag tycker att båda två är typiska Jungfrur.

En är lärare, den andra har arbetat som sjuksköterska.

Båda är omtänksamma, vårdande och lugna.

Äter man middag hos min storasyster, upptäcker man porslin från 60-talet .., dom röda Reijmyreglasen .., och där är grytlappen som hon fick i julklapp när man var själv var sex år .., allt tas vara på och allt är sig likt vid stora högtider.

Jag skulle nog vilja påstå att pv är precis likadan.

Och s n ä l l a är dom också.

21 kommentarer:

pralinen sa...

fyller på med fler gratulationer - just i dag från Gällivare...

Evas blogg sa...

GRATTIShäslning till pv från mig. HURRA för dig idag!

Evas blogg sa...

hälsning ska det ju vara :)

Anna-Lena sa...

Massor av grattishälsningar!

Anonym sa...

Stort grattis från mig också!
Ser ut att bli en solig födelsedag :-))

Turtlan

-B- sa...

Gratulerer til PV.Stooooooooor klem fra Norge

Ulrika sa...

Hipp hipp!
Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Jag sjöng en stump också, men det dränktes i ljudet av "stormandet" på Storavan. Det ska du vara tacksam för, Pv. ;)

En riktigt fin dag önskar jag dig!

Kraaaaam!

S o F sa...

Hälsa pv och gratulera!

Jag känner också flera stycken Jungfrur.

Omtänksamma och vårdande stämmer bra på "mina" också, men lugna vill jag inte påstå att de är.

Tvärtom är de ganska fartfyllda och med många järn i elden och många idéer.

Duktiga är ett ord som dyker upp inom mig...och att de liksom är lite "på gång" hela tiden, på gränsen till stressade uppfattar jag det som utifrån - men det kanske de inte tycker själva.
Energiska kanske är ett bättre ord.

Önskar er en riktigt god och glad födelsedag!

gunnar i vaplan sa...

Grattis PV..!
Hipp, hipp hurraaaa på din födelsedaaaa...!

Monet sa...

Nyligen hemkomna till vårt kära Provence (igår), skickar också vi grattishälsningar till pv som vi nu haft nöjet att själva träffa.

Trevligt var det och jag tror allt Elisabet skriver är helt sant. Energisk och nyfiken också! Dessi hälsar speciellt - hon har upptäckt två nya kattungar (tonåringar) som bott på vår altan under sommaren och som måste jagas bort förstås.

Anitha sa...

Grattiskramar från oss i Adak till PV!

Linda sa...

HURRA HURRA HURRA HURRA!!!
Grattis på födelsedagen PV!
Kramar från oss.

Cecilia N sa...

Grattis på födelsedagen Pv!

En vacker och solig dag här, iaf nu.

ab sa...

Varmt grattis till båda!

(Ack, så ung och fräsch PV är... och säkert din syster också!)

bettankax sa...

GRATTISKRAMAR till PV!:)) Å Kram till dig själv också.

anna of sweden sa...

Och en grattishälsning från Amerikat. :)

Den där rödvitrandiga storasystern blir man ju glad bara av att titta på. Vilka härliga kläder!

Torun sa...

Jaså, han är YNGRE än vad jag är? Hälsa med en grattiskram med en aaning surströmmingsdoft...

Mian sa...

Passar på att lämna ett STORT GRATTIS här också.
(från både Mian och Jan)

cruella sa...

Jag hälsar och grattar både till fyllda år och till att just ni hittade varandra och kan äta lammstek i hop och DRICKA VIN haha!

Monica sa...

Grattis till mannen! Och den första födelsedagen med sambo?;-)

Ingela sa...

Grattishälsningar från mej också!