måndag 30 augusti 2010

Den här krabaten ...



... mötte jag i tvättstugan.

Det blev till att hämta sop och sopskyffel och försöka få upp den på skyffeln, vilket inte var det enklaste, för herr Spindel visade sig vara oerhört lätt på foten.

Och rask.

Till sist fick jag fatt i honom.

Föste honom upp på skyffeln, såg noga till så han inte skulle trilla av och hamna på mina fötter .., och till sist tippade jag honom i rabatten.

Och jag kan lova er att det var en s t o r spindel.

(Någon som vet vad det är för sort ...? Eller art?)

13 kommentarer:

Ulrika sa...

Ser ut som en 'stor husspindel':

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stor_husspindel

Eller släktingen luffarspindel kanske?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Luffarspindel
Verkar ännu mindre trevlig (nä nu... trevliga spindlar finns inte!!) än sin kusin.

Örrrrrrk.

Hälsar Ulrika som tycker att nästa gång kan du väl lägga bilden sist i inlägget så man inte får en chock när man kommer in här. ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

FY!!

Carita sa...

Men, Elisabet, nu höll jag ju på att kasta min laptop på golvet)! Håller med Ulrika :-).

ab sa...

Men det är ju en jättegullig spindel!

Jag hade en ännu finare, bärnstensfärgad i mitt hallfönster på landet - minns inte om jag någonsin nändes ta ut den ur huset.

Mian sa...

Fin :)

missis p sa...

huuuuuuuua vilken äcklig krabat du påträffade. Ja hade det varit JAG så hade ja ginte gått in där förrs jag visste att vidunderodjuret va VÄCK.........minns en gång 2 metarn va på träningsläger, ja vi bodde i danmarklandet. Ja jag FULLKOMLIGEN sprang in till grannen............CAAAAAARSTEN...........jeg har en giga edderkopp inne i stuen........PLEASE HELP ME....ja o när vi väl kom in igen till oss...JA DÅ HADDE DEN GÖMT SIG..
Gick 2 dagar sen va den tillbaka igen........Ja jag va inte sämre än nån annan.......JAG TOG FRAM HÅRSPRAY O SPRAYADE O SPRAYADE.........o ja sen ramlade den ner bakom vårat skoskåp där den hade satt sig på väggen lagom halvvägs upp på väggen. O nör mannen kom hem igen ja DÅ VA DET HAN SOM FICK TA DEN...........
o imonn ska vi inventera o stänger la butic kl 18

Christina sa...

Min första tanke var att denna där inte såg inhemsk ut, utan snarare hade kommit med en bananlåda. Vilken best!

Elisabet. sa...

till er alla: den var verkligen jättestor och när den promenerade i badkaret KRAFSADE det i emaljen .-)

Laila sa...

Men... Det ser inte ens svensk ut?! HAr vi såna där här blir jag faktiskt nervös... :-)

anna of sweden sa...

Ingen aning. Men det blev en vacker bild! ;)

Elisabet. sa...

Laila: ja, nu pratade vi inte så mycket med varandra, herr Spindel och jag själv .., jag var VÄLDIGT koncentrerad på att få den på skyffeln och tack och lov att det var långt skaft ..-)

anna of sweden: om jag hade fått tusen kronor .., tänkte jag, skulle jag då ha vågat ta den i handen?

Svar: nej.

Steel City Anna sa...

Krafsade i emaljen! Den frasen önskar jag att jag inte läst, nu kommer här att drömmas mardrömmar :)

anna of sweden sa...

Ha. Själv skulle jag gjort det för en femma! ;)