tisdag 14 september 2010

Det bästa jag vet ...


vykort som ska skickas ...


.. är att klippa och klistra.

Och limma.

Så när pv köper en skrivare som fungerar och jag kan skriva ut bilder från livet som pågår, då svämmar mitt hjärta nästan över av glädje.

Då sitter jag vid det stora slagbordet - pElle i loppisfåtöljen intill och sigge nilsson på soffan Ektorp - och letar bilder och så börjar klippandet.

Från radion hörs P1-prat.

Fönsterrutorna är prickiga av regndroppar.

Och på en bit kartongblad ..., förvandlas silon i Vinslöv till något som nästan liknar en skyskrapa i New York.

3 kommentarer:

baratradgard sa...

Absolut - klippa och klistra är det roligaste som finns! Så många hemmafixade julkort jag skickat genom åren gjorda av allt från tidningspapper till klistermärken och akvarellfärger.

I våras köpte jag en inplastningsmaskin - en sån kick!

Att fixa med bilder i datorn är nääääästan lika kul och jag ska gå en kurs i InDesign (layoutprogram) i höst. Det ska nog gå bra. Jag vågar inte gå en kurs i scrapbooking för då blir jag väl helt insnöad på det.

Så klistra på och må bra!

Elisabet. sa...

baratradgard: jag tror nog att jag har pysslat med sånt här i minst 30 år .., och jag slutar ALDRIG att tycka att det är roligt!

En inplastn.maskin har jag funderat på att skaffa mig .., det ska jag titta på.

Och eftersom jag alltid tycker om det allra enklaste, fortsätter jag i samma enjängda stil, utan speciell layout ,-)

Evas blogg sa...

Att klippa och klistra hör till livets guldkorn tycker jag.