söndag 12 september 2010

Kvällens fönster ...



... finns i Djupekås i Blekinge .., i ett gammalt kaptenshus nära havet.

Där, just där, har vi varit från lördag till söndag!

Vi har hälsat på pv:s bäste kompis Tomas och hans fru Kerstin .., vi har ätit drivor med kräftor och kalasat på västerbottenspaj med spenatsallad (med valnötter i ...) .., vi har promenerat vid havet och vi har sovit himla gott och jag har vaknat med förfärlig hjärtklappning och vi har ätit frukost i det som en gång var en punschveranda och vi har åkt till Odarslöv utanför Lund och hälsat på hos Robert de Niro-Göranssons och hans Ines (samt tre syskonbarn och en kompis till dem) ..., och vi har svängt förbi Ikea och Helsingborg och handlat väldigt mycket och sen har vi kört raka spåret hem och nu är vi ganska möra.

Men hejåhå, allt är bara bra och på herr Canons minneskort trängs mängder med bilder!

Där finns också en alldeles speciell hälsning till anna of sweden, en hälsning på listerländska.

Och jag har - by the way - åkt motorcykel och hållit hårt om pv-kompisens mage och jag har även - när hastigheten rusade uppåt -, blundat och tänkt att ..."nej, jag visar inte min rädsla!" och efteråt säger den där mc-kompisen (som liknar Peter Stormare) att ..."så modig du var!" och just då, i den stunden, kändes det som bäst.

Nu ska jag locka på sigge nilsson!

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Så skönt att allt är bra med er! Åkt motorcykel minsann....och med Peter Stormare-liknande mansperson....ja då förstår jag att du inte har haft tid att tänka på oss. ;-)

Ropa in Sigge nu! Alla killar ska in till natten.

Elisabet. sa...

Londongirl: allt är bara bra, men jag är trött rent mentalt. Många möten. ,-)

Moster Mjölgumpa sa...

Du, jag har funderat lite, heter det inte PÅ Djupekås istället för I Djupekås?

Elisabet. sa...

Moster Mjölgumpa: ja, det heter det säkert ,.-)