tisdag 14 september 2010

I postlådan ...






"Hello Dear

It's my pleasure writing to you, my name is Veronica,
i came across your email today on teamsodergren.se while browsing so i decided to contact you for a business relationship, i beleive we can start from here, to know each other very well and also exchange pictures.
i will be waiting because i have something to tell you.
God bless you.

Veronica."


"Hej kära.

Det är ett nöje att skriva till dig, mitt namn är Veronica,

Jag kom över din e-post idag på teamsodergren.se medan du surfar så jag bestämde mig för att kontakta dig för en affärsrelation, jag tror att vi kan starta härifrån, känna varandra mycket väl och också utbyta bilder.
Jag väntar emedan Jag har någonting att berätta.
Gud välsigne dig.

Veronica."

8 kommentarer:

Mian sa...

Inte utan att man blir nyfiken... :)

Elisabet. sa...

Mian: ja, jag blev också nyfiken .. men det får vara. Team Södergren .., det måste ju vara skidåkaren? Ja, jag vet att jag skrev och gratulerade honom i vintras .-)

Monet sa...

Alltså förlåt Elisabet, men det där skulle jag ställa mig skeptisk till. Du skriver att du fått det i postlådan? Din riktiga alltså och med korrekt adress och allt? Eller är det i mailboxen? Personen skriver ju att hon kommit över din email via den uppgivna hemsidan?

Denna Veronica skriver en väldigt dålig engelska, hon skriver I med litet i och gör flera grammatiska fel vilket bara det i sig skulle göra en "affärsrelation" av seriöst slag omöjlig. Jag som är mycket mera skeptiskt lagd tror att det här är riktig spam. "Affärsrelationen" och utbyte av bilder kan mycket väl vara av ett slag du inte har lust att tänka dig.

Jag skulle direct deleta den här typen av mail, alternativt kontakta Södergren själv via hans hemsida och lyssna om hans fans har fått motsvarande mail som du.

Fast allt det här har du redan tänkt själv?

Elisabet. sa...

Monet: ja, självklart tar jag det inte på allvar .-)

Det här är väl nåt i stil "grattis, du är en av de lyckliga som har vunnit fem miljoner euro" !

Det var därför jag lade in det här.
Men på team Södergrens sida har jag varit .., det är väl nånstans ifrån dom fiskar upp olika adresser, förmodar jag ..?

Elisabet. sa...

Ps. Det kom i mailen förstås .., jag har fått nånting liknande i eftermiddag, nåt helt annat. Ds.

Monica sa...

Tur du är skeptisk med Elisabet, jag öppnar inte ens sånna mail fast då kanske jag missar något:-).

Monica sa...

Läste en gång till och tänkte, myskovarning, lite obehagskänsla faktiskt.

Ulrika sa...

Hej Elisabeth

Sådana här kontaktsökande spam får jag ofta här i England. De är alltid skrivna på dålig engelska och bör deletas direkt.