fredag 1 oktober 2010

Apropå inlägget lite längre ner ..


... så kommer via AP:s mobil några ögonblicksbilder.

Här ovan Taurus som tittar ut över vattnet, ja, han står i sin trailer förstås.

Nu ska det åkas färja!



Och hästmadamerna på väg!

Nog tror jag att flickor/kvinnor som håller på med hästar, förvandlas (eller kanske är från början?) till Starka Kvinnor, det är vad jag tror.

I säkert en halvtimmes tid har jag kämpat med Den Nya Versionen av Blogger, för att lägga in bilderna.

Det tar ibland evigheter att ladda upp dem och det lär ju vara så fantastiskt bra(obs. ironi!) att dom inte kommer på rad, uppifrån och ner - sägs det - (Ulrika visade mig - i den gamla versionen - hur man lätt som en plätt gick in i redigeraren, kopierade den bild man ville flytta på och vips, hade man den där på rätt plats!) men hur jag än har försökt med detta nya, så den bilden som kommer undertill, tro inte att den har gått flytta upp ett steg, så jag har fått den till att bli nummer 1.

Och texten, den kommer lite hipp som happ. 
Jag kanske inte alls vill ha någon liten bildtext, men att då försöka komma direkt och skriva som vanligt under bilden, det går ibland, andra gånger inte alls!

9 kommentarer:

Anitha sa...

Vi får ta en genomgång när jag kommer ;-)

Elisabet. sa...

Anitha: haha ..., ja, verkligen! Jag ska ta mig ett glas lugnande innan .-)

Anitha sa...

Såååå farlig är jag inte ;-)

Rexxie sa...

Men varför laddar du inte ner Microsoft Live Writer?

Elisabet. sa...

Anitha: det är inte dig jag är orolig för .-)

Rexxie: ja, jag ska nog försöka mig på det! Men jag tror mig vara så oteknisk. Det är det som är problemet.

Sven Teglund sa...

Microsoft Live writer....? Vad är det?

Elisabet. sa...

Sven: som jag har uppfattat det, så är det Guds Gåva till Mänskligheten ,-)

Dvs, dom som begriper hur man gör.

Själv inväntar jag Anitha.

Jag tror att hon är Största Gåvan.

Rexxie sa...

Sven: Det är ungefär som en ordbehandlare gjord för att publicera till olika bloggar med. Funkar jättebra!

Elisabet. sa...

Rexxie: du smygbloggar väl inte nånstans ...?