onsdag 20 april 2011

En hel svärm med onsdagsfönster ...



"Hej Elisabet, varsågod -till din fönstersamling.

Sveriges stolthet(?) Ericson. Visst ser det hemskt ut!

Minst tusen fönsterrutor- vem/vilka tvättar dom? Detta är enbart halva fönsterväggen på nygamla komplexet i Midsommarkransen.

Till vänster går E4-an och utefter den går en motionsslinga som jag använder mig av ibland.

I Ericsons gamla lokaler vid Telefonplan, det ligger helt nära, där håller Konstfack och Design...någonting till idag. Och kulturlivet bara växer-tack och lov.

Postens lokaler blev en innekrog "Landet" med musikartister så att man baxnar.

Påskhälsning från en utan kvast.... Inkan."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kör förbi detta hus varje dag när jag ska till jobbet och tänker varje dag att detta måste vara Stockholms fulaste hus. Helt otroligt fult tycker jag att det är. Riv det- jämna det med marken- spräng det, gör vad ni vill bara det försvinner!
/Alexandra P

Rexxie sa...

Hmm, så hemskt tycker jag inte att Ericsson-kontoret är! Allt kan ju inte vara röda små stugor med vita knutar....

Gamla Arkitekthögskolan i Stockholm är väl betydligt värre....

http://www.brittonbritton.com/blogg/utplana-skamflacken-tycker-micke-vad-sager-e-type-om-saken/