tisdag 19 april 2011

Nya tider ...

Upptäcker att blodtrycksmedicinen är på upphällningen.

Ynka fyra tabletter återstår.

Ringer vårdcentralen i lilla Getinge .., får knappa in telefonnumret och telefonsvararrösten meddelar att jag ska bli uppringd klockan 13.50, alltså om tio minuter!

Så jag sätter mig ute i solen och efter fem minuter bara, ringer telefonen!

"Ja, hej .,. det är vårdcentralen ...!" säger kvinnan vänligt.

Och så ordnar allt sig till det bästa och på torsdag kan jag hämta ut tabletterna på apoteket.

Det kallar jag för s e r v i c e.

5 kommentarer:

Bert sa...

Svensk sjukvård fungerar nog bättre än sitt rykte. Bra alltså. För det mesta.

Men det hör man inte så mycket om.

Inkan© sa...

Visst fungerar sjukvården när man behöver den. Det som skrivs negativt om är undantag och olycksfall i planeringen -tror jag.

Hej föresten, jag håkller på att så sakteliga återuppstå från det döda... letar bloggadresser men jag ger mig tid så att jag inte kutar in i betongväggen igen.

Jag ska skicka dig en fönstervariant som inte är skönhet. Tvärtemot.

Glad Vår- tack för vackra blomsterbilder.

Elisabet. sa...

Bert och Inkan: själv har jag ENBART goda erfarenheter av sjukvården! Fantastiskt. En enda osympatisk läkare har jag träffat och hon kanske hade en dålig dag? Eller så var hon rent ut sagt otrevlig.

Kesu sa...

Jag måste erkänna att jag i grund och botten är en storstadsmänniska, MEN jag är knäsvag för den service man får på mindre orter. Som Getinge. Fantastiskt! I hetsiga Stockholm glömmer folk det mesta, särskilt inom vården.

Elisabet. sa...

Kesu: ja, det är fantastiskt hur enkelt och smidigt det fungerar numera (för det är ännu bättre nu, kanske detta att det gäller att behålla sina listade patienter?) ..., riktigt bra service!