lördag 7 maj 2011

Halleluja!!!!


Här står dom ... nitton stycken ...

Först eldade vi upp x antal omgångar med höet, det som rådjuren ratade.

Sen körde pv ett 30-tal säckar till tippen.

Och ikväll - tro det eller ej - har jag fyllt ytterligare nitton säckar med det som återstod och nu är det klart!

Aldrig, aldrig, aldrig mera kommer en ensillagebal att finnas på vår tomt.



Medan jag fyllde säck efter säck, ägnade sig pv åt att rensa slänten från nässlor.
(Ja, han har även satt potatis ..).

I timmar har han hållit på.


Ett gammalt hönsnät uppenbarade sig under jordlagret, ja, just ja, där har nämligen en gång funnits ett hönshus på andra tomten.

För övrigt består jorden mest av sand.

"Här har säkerligen varit havsbotten för en evighet sedan ...", säger pv.



Andra fynd .., en gammal kaffeburk.

Vi är nog många som minns pyset när man öppnade dom här burkarna.

Och doften.


Sen ...., ser det ut så här.

En trött och utslagen herr pensionatsvärd på altanen.

Själv ska jag duscha.

5 kommentarer:

Cecilia N sa...

Såna sakletare! Det är vad jag associerar gammal plåtburk med.

Elisabet. sa...

Cecilia: ja, det var inte direkt några fornfynd ,-)

Mian sa...

Trist att de var så nödbedda, rådjuren!

Jag skall också duscha nu; känner mig skitig och osar en smula av grillrök sen lunchen.

Anna-Lena sa...

Ja, vilken härlig dag det var igår. Själva tog vi en paus i trädgårdsarbetandet och tog en promenad med barnbarnet Love (bilder finns i min blogg). Idag fortsätter vi dock i trädgården och vi ska nog hinna med att både sätta potatis och ta oss en sillunch i solskenet.

Elisabet. sa...

Mian: inte bara rådjuren .., det där fågelbadet som hänger i trädet .., tro inte att det används ,-((

Anna-Lena: det verkar bli lika fint idag .., aningen mera blåsigt bara. Ikväll blir det fika vid havet någonstans.