lördag 7 maj 2011

Helg ...



Ja, jag orkar inte fantisera ihop någon rubrik som ska verka lockande.

Helg är vad det är.

Och jag planterar och planterar.

Vid slänten mot öster, mot gärdesgården, ställer jag den gamla och väldigt skruttiga trädgårdssoffan (jag undrar om inte Ann-Britt och Gustav, våra f.d. grannar i Malå, hade en just sån ..?) och dom där stora, stora stubbarna som väntar på att klyvas, får bli någon slags bord (jag rullar dem på gräsmattan och tänker att så här är det nog när det tävlas i Mästarnas Mästare ..) och så ställer jag krukorna/korgen ovanpå.

Nu fattas bara tomtar i rabatten, tänker jag leende för mig själv.

Men det är ändå ganska fint .., även om det är enkelt ., och tänk, att sitta där och titta på lakanen som fladdrar i vinden!



Vänder jag blicken åt andra hållet, är detta vad jag ser.

Vad ni inte ser .., är en stor kase med ris, nästan som en majbrasa .., ni ser inte heller en trädgårdsslang, en skottkärra, två spadar .., några tomma plastkrukor som ska plockas upp .., och lite annat.

Som med allt annat här i världen, väljer man vad som ska visas.
Det är väl så det går till när lägenheter stajlas inför annonsen i DN.


Ett plommonträd (Viktoria) har planterats idag.
Nu hoppas vi på pl.marm.-13, kanske?
Om man har tre år kvar till sextio, gäller det att plantera sådant som man har en chans att se växa upp och bära frukt ,-)

Ajdå .., här kom den vingliga komposten med och sågbocken .., och lite av höet.

Å andra sidan får ni ju se lille sigge nilsson, som för tio minuter tvingades svälja en Droncit avmaskningstablett.

Är det inte det ena, så är det det andra.

Tänker han nog.

Inga kommentarer: