tisdag 19 juli 2011

Bara så ni vet ...

I det gula huset på kullen i landet Halland, där finns nu inte bara en pensionatsvärd från Småland, en kassörska från Västerbotten, en katt från Ystad och en från Benestad - även det i Skåne -, utan även en svart liten krabat på fyra ben och med en svanstipp som är vit och den krabaten är nio veckar ung och kommer från trakten kring Varberg.

Vad det är för sort?

Ja, det kan man fråga sig.

Hans mamma räddades från ett eländigt liv och hamnade på en bondgård i landet Halland.

Hon ser ut som en vallhund.

Pappan är labrador och nånting annat och lite stövare - det är därifrån det vita på svanstippen kommer -.

Och krabaten själv .., jo, han ligger och sover.

Han har träffat pElle som inte brydde sig så värst (ja, en klovisning blev det) och sigge nilsson som smööööög i köket och fann för gott att hoppa ut genom det öppna fönstret, men den lille svarta krabaten, han var sååå försiktig och gick omvägar förbi farbror pElle.

Vilken annorlunda tillvaro för honom!

När vi kom till familjen, sprang valpar omkring på gården ..., och in i ladan där halmen är och runt-runt-runt, medan mamman hälsade på oss så vänligt och valparna rusade fram och tillbaka och lekte med ett upphittat annonsblad och verkade må bra.

Hela vägen hem sov den svarte i min famn.

Har jag sagt att han heter Harry?

I morgon kommer bilder på honom.

4 kommentarer:

Monet sa...

Åhhh. Har du fått en HUND!!?? Lycka. Livet blir nu fullkómligt i det gula huset på kullen.

Min Dessi sov också 45 mil hem i min famn. Tillhörighet skapas så.

Min wv är Sessi. Hur långt från Dessi är det??

Elisabet. sa...

Monet: i hela mitt liv har jag haft hundar omkring mig .., pv ibland. Jag älskar kombinationen hund - katt, men det kanske inte sigge gör ,-))

Jenny sa...

Vad kul! Längtar efter att få se Harry! =)

Evas blogg sa...

Vad roligt! Grattis till lille Harry!