tisdag 19 juli 2011

Harry har kommit hem ...


... till oss, alltså.

Några av kullsyskonen hade mycket mera vitt i pälsen .., en av dem var tingad och var så söt att man hade kunnat äta upp honom rakt av!

Men Harry är också fin.



Och svanstippen är vit, precis som på alla hamiltonstövare vi har haft genom åren.

Ikväll har Harry kissat ute på gräsmattan .., och han har fått en liten, liten bit pastej som belöning när han kommer då vi ropar och han sitter fint och just nu sover han i pv:s famn.

Faktiskt glömde visst pv bort kvällsteet, i rena glädjeyran över den lille krabaten.

Jag sa till min Anna för några dagar sedan att .., "nej, absolut ingen hund med stövare i sig ...".

Nåja, man kan ju ändra sig.

11 kommentarer:

mossfolk sa...

Men ÅÅåååååååå!!!! Jag längtar verkligen verkligen till den dagen vi kan skaffa hund igen!
Ska bli kul att se fler bilder på Harry framöver. Och det ser just nu väldigt jobbigt (eller/och skönt) ut att vara Harry :)
Hette han så eller har ni kommit på namnet själva?

Elisabet. sa...

mossfolk: vi döpte honom till Harry när vi åkte hem. Han ser ut som en Harry ,-)

Och nu har han sovit och varit ute och kissat och fått en bit pastej och satt vackert .., å, så begåvad han är ,-)))))

Nu ska vi kolla efter valpkurs. (Avmaskningstabletterna slukade han i ett huj ...:! Hans kullbrorsa tog en liten mus i lagården när vi var där .., som efterrätt .., så det gäller nog att tömma magen på ohyra, tror jag).

-B- sa...

Og såååååååååå pen.Jeg gleder meg til å treffe Harry.
Kram

Cecilia N sa...

Harry Boy. Välkommen till gula huset på kullen och ut i all världens datorer!

I varje fall är du välkommen in i min!

Hoppas lille Sigge inte flyttar hemifrån utan hämtar sig.

Amber sa...

Nämen, oj, så härligt!! Ni kommer att få det SÅ bra! Det blir liksom ett komplement till allt annat i livet. Att ha en hund vilande vid sin sida är en annan sak än att ha en en katt där - men det där vet du ju redan! :) Grattis till lille Harry! Ska bli väldigt spännande att följa!

Anita sa...

Grattis till er!! Så roligt att "ni blivit" med hund också. Jag gissar/vet att han kommer att bli varmt älskad och omskriven! ;)

Kram Elisabet och en fortsatt fin sommar!

Ulrika sa...

Nämen ååååååå!!! Han är ljuvlig!!!

Grattis, till er alla! =)

Jenny sa...

Men åååå vilken ljuvlig liten sak!

Ulrika i England sa...

Grattis till lille valpen! Såå fin är han! Vad roligt för er! :)

Kesu sa...

Harry boy! :) Grattis! Så fin och söt han är. Så liten och redan så mycket större än Sickan :)

Går det bra med Pelle och Sigge?

(Var ni och kollade norwichdamen? Är bara lite nyfiken på vad du tyckte :) )

Elisabet. sa...

Till er alla: FÖRLÅT att jag inte har svarat!! Jag skyller på att hela tillvaron blev förändrad när Harry kom och sen fick vi främmande och det känns dumt att sitta vid datorn.

Jo, han är så fin och det går bra, allt utom två saker: han spyr HEJDLÖST när han åker bil och då menar jag HEJDLÖST!!

Och Sigge vill inte ens se åt honom. Jo, han har nosat en gång, men annars håller han sig på inglasade altanen, kommer bara in när nöden så kräver (läs: mat).

Kesu: jag blev ju sjuk då när vi skulle titta på underverket, så jag pratade med henne (vänlig kvinna). Pv har tittat på Blocket länge och när vi så åkte hem från Gbg ..., ja, då skulle vi bara "titta" ,-)