onsdag 10 augusti 2011

Här och nu ...


Sista huset innan naturreservatet börjar.
Det här är fabrikörens granne.

Mitt på dagen.

Sol och friska vindar och då menar jag v e r k l i g t friska vindar!

Tar harry med mig och går på promenad ner till havet .., vi tar vägen förbi fabrikör Johanssons nybygge där tre företagsbilar står parkerade - nu ska det kaklas i huset - och sen raka eller krokiga spåret ner över heden där ljungen blommar som allra bäst.

Håret fladdrar i vinden .., och harrys öron är som lärkvinkar!

Hit och dit springer han .., hittar hästlortar som han nu har lärt sig är förbjuden (men ack, så lockande ....) föda, men kvistar, små pinnar och björnbär - som han norpar direkt från busken - är hur roligt som helst att roa sig med!



Och nu har han lärt sig att det finns genvägar.

Någon vänlig själ - kanske en hundägare ? - har klippt upp ett litet hål vid sidan om grinden.

Där .., springer han nu glatt igenom!


Och det skummar och dånar från havet!!

Aldrig, nej aldrig i livet att jag skulle våga vara ute till sjöss i sånt här väder!

På tillbakavägen, då har vi detta på vår högra sida, möter vi en familj med två småbarn.

Det blir prat om valpar och om vinden och småttingarna får var sin hundgodis att ge till den lille svarte krabaten, som glatt viftar på svansen, sitter vackert .., och nog tycker att livet är härligt att leva.

Jo, det är vad jag tror.


7 kommentarer:

Fourmum sa...

Åh så mysigt, där skulle jag också vilja vara ;) Känna vinden, känna lukten ... Avis på dig som har det så nära :)

baratradgard sa...

Friska vindar säger de på radions vädersändning - men här blåser det så valnötsträdet mitt på gårdsplanen håller på att lyfta! Är det hösten? undrar då denna väderpessimist...

Sven Teglund sa...

Fan, vad du bor fint!

Elisabet. sa...

Fourmum: ja, det är mer än underbart! Du får komma på besök ,-)

baratradgard: fast i morse kändes det faktiskt lite höstigt ute ...

Sven: nästa sommar finns det Friggebod - jag har sagt det förut - ni är sååå välkomna!

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha! Jag ÄLSKAR dina pilar! :-)

Elisabet. sa...

DMH: ,-)) Jag ska tänka på dig när det pilas ,-)

Fourmum sa...

Haha, tänk på vad du säjer ;) Jag var faktiskt i dina krokar förra sommaren. Vi var till Torekov och åkte på slingriga småvägar till Halmstad. Köpte bl a underbart goda hallon på en gård. Såg skyltar med namn som jag känner igen från din blogg.. Har även sovit på vandrarhemmet i Harplingen på en skolresa till Berte Kvarn när jag gick på jordbruksgymnasium.. Vi var även på ett stenhuggeri, men minns inte om det var i närheten.. Jag älskar havet och vinden i ansiktet.. Men inte när sanden blåser, den hör hemma på marken.. Det är inte gott med sand..