måndag 8 augusti 2011

Ibland vet man precis ...



Det händer, särskilt när det är dags att betala räkningar, att jag funderar över nyttan att ha en dagstidning.

Eller nyttan och nyttan?

Man kan ju läsa samma tidning på nätet.

Mer som att det känns aningen lyxigt.

Men så, en ledig måndag i augusti - faktiskt idag -, ligger jag på soffan Ektorp och har en svart hundvalp vid mina fötter och där ligger jag och läser DN från första till sista sidan och det är inget annat än ren och skär glädje.

Ja, mer än så, faktiskt.

För när jag har kommit till Kulturdelens sida 2 och 3 och där har läst reportaget om Olle Ljungström (fantastiskt skrivet av Sanna Torén Björling!) och njutit av det underbara fotot (av Stefan Edetoft), då vet jag precis.

Det är för sånt här, som jag mer än gärna betalar fakturan till DN.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vi har bara lokaltidningen, Norrköpings Tidningar, och jag älskar mina långa tidningsfrukostar även om det mest bara är lokala nyheter om hantverksmässor och buskis.

Och så om Plura förstås... han är med så ofta som det bara går. Förut var även Magnus Pretto.. f'låt Birro med i stort sett varje dag, men när de skrev ner hans bok gjorde han slut med NT. Och jag saknar honom inte.

Elisabet. sa...

Bloggblad: jag läser aldrig tidningen till frukost, jag måste ligga när jag läser ,-)
M.B tycker jag om!

Bert sa...

Jag håller med dig till fullo. Här finns en lokaltidning, NSD, och en s.k. rikstidning, DN, i lådan varje dag.

Att läsa tidning på nätet är inget för mig. Det gör jag bara när jag inte har tillgång till papperstidningen och något stort har hänt, så att man vill ha täta nyhetsuppdateringar.

Skulle aldrig läsa långa reportage på webben.

Elisabet. sa...

Bert: ja, det är en sann njutning att hämta tidningen och sedan .., glädjen att få läsa den i lugn och ro!