söndag 4 december 2011

En svår natt ....

Vid fyratiden vaknar jag av att harry har hoppat upp i sängen.

Det är trångt och varmt.

Då vaknar även pv.

Han är kallsvettig och orolig.

"Åååå, så hemskt, vilken fasansfull mardröm jag har haft!" säger han mumlande.

Jag tror förstås att han har drömt att han har förlorat sin dotter eller sambo, eller harry!

"Nej, jag drömde att det var vasaloppsdags och kvällen innan start upptäcker jag att skidorna är kvar i Halland ..., å, så hemskt!" säger han igen.

Jaha.

På det viset.

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Hahahaha!! Jag fnissar gott och igenkännande, för jag har liknande drömmar om stickor och garn... ;-D

Titti sa...

Jojo, vicken dröm :)
Jag hade nog tyckt det var en BRA-dröm, tänk att slippa åka detta hemska ...........
PS. Vår lilla husmus rönte samma öde förra veckan, hoppas dom träffs i husmushimlen DS.

Tankevågor sa...

Stackars PV, vilken mardröm! ;-)

Mian sa...

Uj uj uj.
Stackars pv, vilken fasa!

Jenny sa...

Stackars PV! Fatta själv att inse att skidorna är kvarglömda hemma... Under min aktiva tid som fotbollsspelare så hände det att jag ibland drömde att jag glömt fotbollsskorna, och jag kunde vakna närapå kallsvettig! För hur skulle jag kunna spela match utan skor?!

Elisabet. sa...

Till er alla: det är inte första gången han drömmer om Vasaloppet .., det är väl ungefär nu han börjar driva in i vasaloppsdimman .., det blir som nån slags koma fram tills i mars ,-)

sa...

Dagens skratt! ;)