tisdag 6 december 2011

Förmiddag i landet Halland ...


Ja, det ska ju erkännas, att vore jag rubriksättare på någon kvällstidning, så skulle den raskt gå i konkurs, men nu är jag ju bara kassörska och då får det bli så här.

Förmiddag, det var precis vad det var när jag var ute med harry.

Och lågtrycket från igår, det som däckade mig totalt, har tackat för sig.

Nu är luften hög och klar.

Kråk-krax och kaj-prat ..., och ingen våldsam vind.

Himlen är blå.



Och i bäcken ligger badbollen och snurrar och snurrar på samma sätt.
Helt obegripligt är det, men att se bollen på det här viset - liksom oförmögen att segla iväg - ger mig ångestkänslor ..., och jag funderar allvarligt på att smyga längs slänten och putta iväg den - bollen - alltså.


Eckes trädgårdsland ligger i dvala.

Klematisblommorna har förvandlats till 60-talsfrisyrer (hur väl minns jag inte hur min syster Birgitta stod i badrummet hemma i Malå och tuperade sitt hår med en plastkam med lång stålpinne längst ut .., ja, som hon liksom puffade håret med) och dom påminner också om bilderna i Pija Lindenbaums barnbok "Gittan och fårskallarna".

En helt underbar morgon är det och om två timmar ska jag susa iväg till jobbet, efter tre dagars ledighet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ibland behövs det en puff...!
Och fantastiskt fina "frisyrer"!
Efter att ha läst här ett tag och sett komentarerna (särskilt den ifrån "anonym") till morgonens fönster, så vill jag säga: Ta vara på varandra!!!!! Det tror/ser jag att ni redan gör! Men kanske man skall vara EXTRA uppmärksam på de fina sakerna/personerna man har runt sig! - man vet aldrig hur länge man får behålla det som är...
Många varma hälsningar från "Lysekils-Monica"

Titti sa...

Det är fint här (också) - annorlunda, men fint. Varje landskap har sin charm.

Elisabet. sa...

Monica: ja, så är det verkligen .., det kan gå så fort!

Titti: precis! När jag besöker Jämtland tänker jag .., "men å, här skulle jag kunna bo!" Och precis likadant är det med andra landskap som jag besöker.

Steel City Anna sa...

Vackert!