fredag 9 december 2011

Fredagkväll i det gula huset ...


Funderar på att ( låta pv ...) måla bordet mjukt vitt eller grått.
Vad tror ni?

Då blir det först siesta på soffan en stund och därefter På Spåret.

Tidigare i kväll har harry fått följa husse ner till båten; husse har cyklat och harry sprungit efter och ibland före och inget är så roligt som detta!

Att ösa båten var svårt.
"Nä, det blåser in lika mycket igen, jag får åka ner i morgonbitti och se hur det ser ut ...", säger båtägaren.

Här på bilden sitter han i soffhörnet och tittar på dom tävlande.



Handen, som är så fin.


Kvällens På Spåret var jättebra .., jämnstarka deltagare och himla roligt, helt enkelt.

Och just den här omgången hade vi varit ett bra team, pv och jag själv.
Cornelis tog jag nästan direkt och att det var Hornborgasjön också och då sa pv genast Skara.

Lieskaftet var ju lätt som en plätt för alla som löser korsord!
Freddie Wadling underbar!

Och nu dricker vi varm choklad och äter ostsmörgås.

Ute råder s t o r m!

14 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Hälsa PV att om han nu nödvändigtsvis ska fiska på jullovet så går det ju bra att ta upp båten INNAN höststormarna och sen lägga i den igen till jullovet ,-)

Kan inte de va en bra idé..?

Elisabet. sa...

gunnar: jag högläste just din kommentar och sa ...gissa, vem som säger så?

Några sekunders tvekan.

"Gunnar ...?"

,-)

Turtlan sa...

Ååå vad jag njöt när Freddie sjöng Fattig bonddräng. Min favorit Astrid Lindgren sång.

The Strömstedts gillar jag också.

Ingen storm här, ingen snö heller.

Noterar att platt TV:n inte gjort sitt inträde i gula villan ännu :-))

Elisabet. sa...

Turtlan: haha .. nä, den duger än så länge, men vi har PRATAT om att köpa en platt-tv ,-)
(Det vill säga: det SKA köpas en!)

Ja, visst var det bra ikväll? Så himla sympatiska Strömstedts verkar vara ...

mossfolk sa...

:) Jag trodde knappt någon hade tjockteve längre...
Och här är grått och slaskigt, men absolut inte blåsigt sådär som man läser att det är söder ut.
Så himla mysigt ser det ut i ert vardagsrum!

Elisabet. sa...

mossfolk: om det är någonstans i världen en tjock-tv bör finnas, så är det nog här på kullen ,-)

Men det beror inte enbart på pv, jag känner inget större behov av att byta så länge den här fungerar. Dessvärre kanske den fungerar i tio år till och innan dess vill jag gärna ha en platt variant, men då är väl dom utbytta mot en titt-platta som man har i knäet ,-)

bettankax sa...

God idé med ljusare bord. Kommer bli kanonfint! Handen är VÄLDIGT fin:)

Anonym sa...

Vår tjock-tv började för ett par år sen att ge antydningar om att slutet var nära. Hopkrympt bild mm. Till sist kom vi oss för att köpa en ny. Kvällen innan den nya skulle levereras och installeras gav den gamla bara upp. Ett grönt streck på rutan bara och sen svart.
Timing! ellem

Moster Mjölgumpa sa...

Jag är lite fundersam över den översta bilden. Hänger du i en taklampa vid fotograferingsögonblicket eller sitter du på översta hyllplanet i bokhyllan?

Mian sa...

Jag har tjock-TV! + tjock-TV! (köks-) :-)

Ingela sa...

Håller med dej om På Spåret denna gång också. Bra lag, roligt snack och frågor som för det mesta gick att lista ut tillsammans med maken.

Ingela sa...

Heja, jag kunde kommentera!

Jessica sa...

Vad mysigt och hemtrevligt det ser ut.
Och söta Harry som ligger där och sover.

Jag har ett likadant bord som dig (och en likadan soffa, Ektorp :) och jag har målat bordet vitt.
Jag tycker det blev jättefint!

AP sa...

Wadling var på Tv4 imorse, lördagsgäst. Herre min skapare vad ont i magen jag fick. Så mycket stryk han fått som barn och så mycket förtryck han varit utsatt för. Stackars! Och nu har han fruktansvärd värk och smärta jämt. Oj så bra jag har det. Och ja, Wadling var helt grym!