fredag 16 mars 2012

Chocktillstånd ...


Den härliga hatten upptäckte jag på loppmarknaden på Portobello Road i London.

På samma sätt som att jag ofta drömmer att jag har glömt pass eller biljett inför någon resa, så drömmer pv om Vasaloppet eller Vätternrundan.

I vanliga fall brukar dessa drömmar uppenbara sig någon månad innan respektive lopp ska gå av stapeln (ja, eller några månader innan kanske ...), men se, nu är rekordet slaget!

Igår fick pv nämligen höra att Vasaloppet 2013 är fullbokat och enbart skräcken att han inte skulle få delta (jodå, han har anmält sig), har fått honom att vakna ett flertal gånger i natt, ja, säkerligen badande i ångest över att hans anmälan inte ska ha kommit fram som den ska.

Så här fortsätter det hela året.

I fjol var det Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet.

Och nu har det börjat om ..., ångesten ett år i förväg inför första helgen i mars 2013.

Ack Herre, hjälp mig!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Stackars krake..... kan han inte stryka lite valla på handen att dofta på innan sömnen kommer....kan vara ett recept från anmälarångest!

Mian sa...

Ja jisses... :-)

SoF sa...

Hihi - tack för ett gott skratt E!

Varma något-dimmiga-hälsningar/SoF

Rexxie sa...

Den där vita hatten är det säkert drottning Elisabeth som har haft!

Rexxie sa...

Den där vita hatten är det säkert drottning Elisabeth som har haft!

Dinah sa...

Där kan du snacka om i-landsproblem. Ge honom nåt vettigt att ödsla sin kraft på.

Cecilia N sa...

Jag tänkter också drottning Elisabet eller kanske drottningmodern.

Och jag drog mig till minnes att PV och "grabbarna" redan hade anmält sig när jag hörde om tillströmningen till Vasaloppet.

Elisabet. sa...

till er alla: ja, faktiskt .., hatten påminner om drottningmodern!!

Dinah: det är lönlöst, lika lönlöst som om jag hade försökt få pappa att inte räkna dagarna tills harjakten började!