fredag 16 mars 2012

Nio till nitton ...


... blir det idag och snart ska jag segla iväg till jobbet.

Medan jag skriver detta, har en liten rödhake hoppat upp på altanens vindskydd och tittar in rakt in .., ja, små, små pepparkaksögon möter blå människoögon och gör hjärtat glatt.

Och jag ser bofinken i den lilla eken!

Och vad har George från London med allt detta att göra?

Jo, jag tänkte på alla möten man får vara med om i en affär och snart kommer helgturisterna - alla som har sommarhus vid havet - och då blir jobbet helt annorlunda.

Nya möten.
Andra sorts möten.

Det var då jag kom att tänka på George, mannen som så generöst lät mig ta bilder av honom och hans arbetsplats i South Kensington i London.

Det var också ett slags möte.

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ja alla dessa fantastiska möten....och så olika de kan vara.

Igår kom paketet från dig och det är ju såååå fint! Ett recept på lycka. :-)
Blev så otroligt glad både för fina tavlan och inte minst snäckorna!!

TACK!!

Elisabet. sa...

Tankevågor: så bra att paketet kom fram ..., ibland försvinner såna längs vägen ,-(

Nu blir det frukost och disigt och dimmigt är det också och jobb från tolv!

Trevlig helg!

Steel City Anna sa...

Han är lite lik Colin Firth :)

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ja, just det!! Jag har många gånger funderat över vem det var han påminde om!