tisdag 13 mars 2012

Tidig morgon ...

Det första jag lyssnade till när jag vaknade, var P1-prat om vapenaffären i Saudiarabien.

Och vådan av att äta kött .., att livet förkortas med många år.

Och en debatt om Rinkeby.

Smatterord.

Korta svar och irritation.

Ifrågasättande.

Till sist stod smattrandet mig upp i halsen.

Så jag tryckte på knappen och tystnaden bredde ut sig.

Fönstret ställdes på glänt.

In kom havsljudet - det där avlägsna dånet som aldrig riktigt upphör - och långt bortifrån .., koltrastens flöjtande.

5 kommentarer:

Mian sa...

Mäktigt att du hör havet upp till er.
Skön känsla!

Elisabet. sa...

Mian: det är som bakgrundsmusik om man ligger i sängkammaren, som vetter åt havet till.
Ligger man där ni låg, där är det TYST ,-)
Och det är inte vågskvalpet man hör, utan ..., ja, ett dovt dån när det blåser.
Tack för tipset om holken!

fröken blund som slår dank: ja, men det är inget märkvärdigt, men havet är nära ,-)

Tankevågor: visst får man .., jag ÄLSKAR det där pratskrockandet!

Elisabet. sa...

Biggan B: tack själv! Utan er andra vore det ju rakt ingenting!

Cecilia N sa...

Som när man bor en bit från älven som brusar.

Fast mer varierat, böljande ...

Anonym sa...

Som när vi kommer till Haverdal....
Ja av nyheterna blir man inte upplyft.
Det är inte därifrån man får sina glädjekänslor.....
HAVET
Kram från Eva i Tyresö