fredag 8 juni 2012

Vardagsglädje ...

Tänk, att komma till jobbet och upptäcka en liten grön lapp och fastsatt vid den ett litet vitt papper där det står "Till Elisabet från Molly ...".

Ingenting i världen hade väl kunnat göra mig gladare! 

Molly är en liten tös på kanske tre år och jag tycker så oerhört mycket om henne! 

Den här fina teckningen ska ramas in och sättas upp på väggen.

Annat som gör hjärtat glatt: att i lådan intill kassan upptäcka några ihophäftade inköpslistor, sparade av rara arbetskamrater som förmodligen (ni kan stryka ordet förmodligen ...)  tycker att detta med listorna är ett totalt vansinne.

Men ändå .., tänk att dom gör det!

Åååå, så omtänksamt av dem!

Och eftersom Kattis igår skrev att hon tyckte det här med inköpslistor var intressan, ja, satte sprätt på hennes fantasi .., så kommer här listor till dig!

Här kan ni läsa hennes korta men kärnfulla inlägg om studentens lyckliga dar ...

Och nu blir det förmiddagskaffe!

2 kommentarer:

Kattis sa...

Tänk att andras kasserade inköpslistor kan ge mig så mycket underhållning! Jag kollar in handstilen noga, valet av papper och penna, läser av vad som handlas skulle, och skapar mig alla sorters människor, deras planer och vardagsliv inne i mitt huvud... Tack! :)

Elisabet. sa...

Kattis: det är precis det som fascinerar mig också ! Det blir som små romaner ,-)