lördag 9 juni 2012

Möte i ... trädgården.

Torun och Mickes vänsterhänder. Båda är Tvillingar.

Jag tycker verkligen om spontana möten ..., så där som när människor bara dyker upp, för då vet man också att dom kommer för att dom verkligen vill.

Alltså blir jag så glad när Torun (f.d. Umeå) och hennes Micke (infödd skåning) kommer på snabbvisit, ja, dom är på väg till Göteborg på 50-årskalas, men hinner med kaffe och uppvärmda kanelbullar ute på altanen.

Och vi får var sin kokbok ämnad för den som är till sjöss (härliga 70-talsteckningar!) och vi sjunger för Torun som fyller år i morgon - hon och pv är jämngamla - och så blir det någon timmes surr under parasollet och sen hej och tack.

Snart, om några minuter, ska jag susa iväg till jobbet.

Tidigare idag blev det lite småprat med grannen Gun.

Hon berättade att hon och maken idag hade träffat harry och sigge nilsson, på väg ner till havet.

Ojdå.

Och för min inre syn såg jag hur sigge tog harry med sig och hur han sa .."va? brukar du bara gå med husse och matte !!!, nej, jag går själv, kom får du se .. man kan gå här också, då träffar man Ecke och han är ju himla trevlig, men se där .., nu kommer Göran och pratar med dig .., jaså, måste du gå hem igen, det var väl trist, ja, jag blir kvar här!"

Ungefär så.

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ha ha....kan se dem framför mig jag med! (Sigge och Harry alltså)

Ute på ön har vår Roxy alltid sin bästiskatt Tiffany i sällskap....ser man den ena så är den andra alltid väldigt nära.

Elisabet. sa...

Tankevågor: igårkväll fick jag veta att dom var inte nere vid havet, bara vid postlådorna ...., men ändå ,-)

Och jag såg precis hela filmen framför mig .., sigge som ska visa hur man EGENTLIGEN kan gör, om man är en Egen Herre.

Torun sa...

Vi uppskattade verkligen det korta mötet - och den nye bekantskapen - Harry!