måndag 23 juli 2012

Inget lammkött idag i alla fall ....

Inte långt från det gula huset, några kilometer bara - knappt det - ligger Ugglarps Grönt.

Man kör norrut, svänger av från kustvägen och kör rakt mot havet till .., sen vänster in mellan stora grönsaksland och så är man framme.

Det var vad jag gjorde - moppade iväg bara - och vinden var ljummen, på gränsen till varm.

Butiken visar sig vara liten men charmig och där finns gott om frukt och grönt.
Det här - på bilden - blev dagens skörd för min del.


5 kommentarer:

Mian sa...

Åh så underbart!
Är det majrova, den där lila?

Vi har ingen fart på vår grönsaksodling i Jans torp denna usla sommar, jo potatisen går bra men inte resten.
Bönorna är inte i närheten av att ens börja blomma och ärtor och sockerärtor har precis börjat att bli "pungar".

Elisabet. sa...

Mian: det är kålrabbi som jag - skam till sägandes - aldrig har smakat. Inte var den så märkvärdig heller ,-)

Elisabet. sa...

Ruta Ett: jo, du har förstått precis hur jag menar och pv menar, men det gör Dinah också - hon är en gammal skolkamrat till mig och god vän och i hennes ögon LÄT det nog hemskt -, men det var verkligen inte meningen så från hans sida!
Inte från min heller.

Det var mer det här att han aldrig hade hört namnen och att man då skrattar, det kan jag förstå .., att jag sen berättar det här på bloggen kanske är mindre klokt, men så är det ju, jag är impulsiv och menade inte att raljera.

Guy sa...

Bilden av grönsaklerna är ett vackert stilleben.

Vonkis sa...

Men så sugen jag blev på nyskördade morötter.