måndag 23 juli 2012

Med posten kommer detta ....

Om jag säger att jag nästan började gråta när jag öppnade den stora, gröna påsen med för mig obekant handstil på framsidan .., så är det ingen överdrift.

Och jag öppnar paketet medan jag går uppför backen och däri ligger fyra böcker och ett brev och ett häfte frimärken!!

Och jag läser brevet om priser till uppmuntringslotteriet och ler hela vägen in till köket där jag tar fram min mobil-kamera och jag tänker att det är inte klokt så många outsägligt generösa och vänliga medmänniskor det finns!!

I morgon blir det dragning och då gör jag som så att vinnaren helt enkelt får välja en av böckerna! Har man redan läst dem, kan det ju bli en fin present till någon som inte har upptäckt dem.

T a c k   Lena!


2 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Härligt inlägg! :) Tänk vad glad man kan bli av människors omtanke! Blir glad av att höra om det :)

Elisabet. sa...

Eva Trillian: ja, visst blir man glad och lycklig! Det är ju faktiskt så att glädje smittar, det tycker jag ,-)