onsdag 10 oktober 2012

Ibland har man tur ...

Alldeles vid stranden i Steninge ...
Efter att ha ägnat ett par timmar åt ogräsrensning och räfsande av löv, blir jag såväl inuti,-  som utanpåvarm och bestämmer mig för att köra till Steninge och ta årets sista dopp.

Varför Steninge?

Jo, där finns en liten cementerad "pir" som avslutas med en stege och så finns räcken att hålla sig i .., vilket är perfekt.

Och så slipper man vada ut i evighetsgrunt (och säkerligen iskallt) vatten.

Men till min förvåning upptäcker jag att pirens räcken är försvunna ....

Och där finns ingen stege ner till havet och det är glashalt på själva piren!

Men så synd .., ja, man vill ju inte riskera att halka och slå ihjäl sig och tänk, pv skulle inte förstå var jag höll hus och kanske skulle man bli liggande där på kalla cementen, eller än värre .., i medvetslöst tillstånd glida ner i iskalla vattnet och därefter få avsluta sina dagar under ytan och kanske skulle man efter några dagar dyka upp nånstans vid trakten av Tylösand, där någon stillsamt flanerande äldre dam kunde drabbas av hjärtinfarkt vid åsynen av kroppen  - som då är jag -, men i ett annat tillstånd!

Alltså skippar jag badet.

 
I stället åker jag hemåt och passar på att vittja postlådan och till min förvåning finns där ett stort vadderat kuvert från Portugal! 

Då förstår jag .., (dessutom känner jag igen den filuriga tejpen ..), det är annannan som varit framme!
Och jag sprättar upp och läser och ler och där är två pocketböcker som får lottas ut och baksidan av vykortet är sååå vackert och ska få hamna i en liten vitmålad tavelram.

Tack snälla Anna!!
(Pv: du borde klicka på länken till henne .., du som är mattelärare!)

Häromdagen pratade vi om vackra frimärken.

Det kan man ju konstatera .., att om detta är Portugals svar på våra frimärken .., då är det illa ställt.
Men det är det nog inte ..,detta kanske bara gäller för såna här lite större paket?

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Ett gult kryss som på bilden är ett sk specialmärke har jag lärt mig på båtförarkursen. Om den nu sitter vid vattnet..?


Stämmer det?

annannan sa...

Det är om man lämnar sina försändelser över disk och de frankerar dem på posten som man får sådana klisterlappar. Det finns väldigt fina frimärken här också.