tisdag 9 oktober 2012

Platsen för brottet ...

Just här var det som jag anträdde Brottets Bana.

Det är precis innan man kommer in i Steninge by .., här finns ett hus på vänster sida och det är vandrarhemmet och där den grå bilen skymtar, där bakom buskarna till höger stod herr konstapeln gömd och riktade sin laserstråle och där samlades vi på rad .., ett antal bilister, jag tror att vi var tre damer som fick skämmas ögonen ur oss.

Tvåhundra meteer kanske .., innan femtioskylten, är det sjuttio.

Själv körde jag tolv kilometer för fort och ja, öronen hänger till golvet av skam.

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Blir det skampåle på torget för er...?

Förresten, åkte du bil eller moppe ;-))

Skojar bara... inte kul alls behöva böta. M fick en sån bot i vintras också på en 50 sträcka.

bettankax sa...

Jag tycker du ska sluta skämmas. Jäkligt trista pengar. Jag tycker det är hopplöst att hålla rätt hastighet. Fattar inte varför det ska vara så himla petigt.
Det räcker med att folk kör lugnt och fint när Ebba är ute;)

Elisabet. sa...

Turtlan: nej, det var bilen .., fast ena dottern frågade om det var med moppen ,-))

Bettankax: ack, huru ljuvliga äro icke dina ord för en luggsliten själ!!
I love You! (too)

Anonym sa...

Vän av ordning kan intyga att detta icke var första gången madamen vandrade på brottets bana.
Nej, bara skäms. Själv har jag 15 prickfria år på nacken.

Elisabet. sa...

Vän Av Ordning: jaså, har jag fått fortkörningsböter tidigare? Det visste jag inte.
Herr Viktigpetter menar kanske p-bot .., ja, två såna har jag fått ,-)

Elisabet. sa...

Ps. Att pv kört prickfritt, det är inte konstigt .., allt som fattas är kepsen på honom ...., fortare går det inte ,-) Ds.