tisdag 9 oktober 2012

Tisdagmorgon ...

"Hå,hå, ja, ja, hå, hå ja ja .., oj, vad det blåser i Halland idag ...!"

Det finns människor som utan minsta bekymmer kan arbeta fjorton dagar på raken, men dit hör inte undertecknad.
Förra veckan var det jobb måndag, tisdag, onsdag, torsdag, lördag, söndag och så om igen igår och nu i eftermiddag.
Jag var mer eller mindre halvdöd när det var dags att köra hemåt igårkväll.

På väg till Helsingborg fick jag ett sms från äldsta dottern. "Mamma, är du brottsling nu ...?" Sen kom ett litet rött hjärta.

Först dom sååå dryga böterna (det är ju oförlåtligt och bara så  d u m t, man kan lika gärna kasta pengarna i sjön, men å andra sidan, jag har haft körkort sedan jag var arton år och inte en enda bot på fyrtio år .., så, nja .., då kanske det är rättvist det här ...), och resan till Helsingborg, krånglet med p-automaten nere vid hamnen .., (men ljuvligt med ett fruktbröd inhandlat på Thores Bageri) .., sen hemresa med blixtrande huvudvärk på vänster sida .., jobb till åtta och när jag väl kom hem, tog all ork slut.

Vaknar vid femtiden .., kliver upp två timmar senare och tar harry på promenad ner mot havet till.

Ååååå, så det blåser!

Löven på grannens jättelika björk har snart fallit till marken .., och havet är vresigt och på gränsen till skrämmande. Det  d å n a r  där nere ..., harry springer av och an med nosen i backen .., känner doft av kaniner och harpaltar och det är tur att man har lite varm korv (ja, den var i alla fall inte kall ,-) av utgånget i datum i anoraksfickan .., en väldig tur är det.

Mot Falkenberg till är himlen mörkt, mörkt blå .., men mot åsen, lite mer mot sydost, försöker solen tränga fram genom molnen.

Vinden friskar i ännu mera .., jag är tacksam för den rosalila mössan som är så underbart skön .., och nu blir det DN och påtår och jobb igen från två till åtta, men   s e n ..,. stundar ledig dag!

I morgon tänker jag åka till Varberg och titta på linnekläder.
Kamerabatteriet får laddas under natten.

10 kommentarer:

Turtlan sa...

Nej jag skulle inte heller orka 14 dagar i rad! Undrar nu hur jag ska orka jobba överhuvudtaget imorgon. Men det går väl på något sätt.

Så trist med böter. Det är så lätt hänt....
Roligare göra annat med de pengarna!

Kaffe, där så du något det ska jag också ta mig nu. Kanske piggar upp lite.

Turtlan sa...

Ps... finns det någon.annan som tar kort på polisen som skriver ut p-biten...?

Tveksam!

Du är härlig Du!

bettankax sa...

Här är en bettan till som är trött. Orkar mindre än tidigare och är slut efter dagen. Mycket tid till träning av rygghelvetet och alltid alltid smärta. Ja det var dagens klagovisa.
Så jämför jag mig med två tidigare arbetskamrater som är i min ålder. En fick diagnos Alzheimer för fyra år sedan. Den andre fick diagnos ALS för ca ett år sen.
Ja denna gamla tröst, att jämföra med dom som har det värre, fungerar.
I love you

Elisabet. sa...

turtlan: och det var en stilig konstapel .. men jag tänkte att han kanske inte ville vara med på bild, så då fick det bli bara händerna ,-)

bettankax: vet du, i Ystad träffade jag två sjuksköterskor i vår ålder som båda hade drabbats av Alzheimer .., man kan ju fundera ...?
Och ja, jag känner också stor skillnad på orken nu mot för förr.
Men det får man väl göra .., om ett år fyller man sextio?

SoF sa...

...å jag tror att jag har fått framfall. Besök på kvinnokliniken är bokat.

Kommer att tänka på Astrid Lindgren och hennes syster och deras dagliga telefonsamtal.
Det började enligt Astrid alltid med: döden, döden, döden - och sedan var det avklarat och de kunde tala om annat.

Massa varma (å inte så blåsiga) kramar till dig E!
♥ ♥

Elisabet. sa...

SoF: hahaha, förlåt att jag skrattar .. men nu blev det så tokroligt alltsammans! Vi kan börja våra morgnar på Astrid-Lindgren-vis .., så känns det nog bättre sen ,-)
Lycka till med besöket på KK! (Här blåser det våldsamt ännu).

Evas blogg sa...

Blåsigt även här. Jag som inte jobbar mkt alls (fast lite i alla fall) jag tycker du är otrolig som kan jobba så många dagar på raken.

Monet sa...

Det syns på bilden vilken summa han skriver:-) stackars dig! Men det bör ha gått rätt fort eller?
Kram från ISOs där det nu flera dagar varit upp mot 28 grader mitt på dage. Och så blå himmel och sol förstås!

Monet sa...

Himla iPad som hela tiden byter ut orde. Kram från oss ska det ju vara!

Mian sa...

Buhuhu så mycket pengar... :-(