onsdag 26 december 2012

Hallelujamoment ...

Efter minst två års sorger och bedrövelser med min gamla dator (ja, jag vet .., varför har jag inte köpt ny tidigare ...?), fick vi till slut nog och idag på morgonen, lagom till mellandagsrean, begav sig pv till Elgiganten och köpte en ny dator.

Och ikväll har Patrik (Hildas Patrik) hjälpt till (läs: gjort precis allting) med installationen .., ordnat med virusprogram och rubbet och nu är man nästan som i himmelriket!

Ja, nästan .., alltså.

Just nu sitter Hilda och förhör sin far på MIG-frågor .., den asken ska följa med till Sälen.
Lika så gott att man börjar öva.

5 kommentarer:

SoF sa...

Ja de där installationerna är inte att "leka med".
Tur man har datorkunniga människor runt sig.

Ha det gott! ♥

Ruta Ett sa...

Så underbart för dig! Tur det finns operatörer i närheten!
Jag såg din kommentar hos Mossfolk :-) - roligt att du blev nöjd!

Monet sa...

Grattis till ny dator! Och att du har någon som kan installera den åt dig!

Bert Bodin sa...

Grattis till ny dator. Men jag skulle aldrig våga låta någon annan installera. Jag vill ha full kontroll över vad som finns i min dator och hur det fungerar.

Jag har gjort ett antal sådana installationer och det är inte så att jag precis längtar till nästa gång. Men det lär ske rätt snart, eftersom den dator jag köpte i februari fått ett hårdvarufel (tack och lov för garanti) och ritar ett vitt streck tvärs över nedre delen av skärmen.

Kanske Patrik kan ge mig råd?!!

Elisabet. sa...

SoF och Monet: ja, vilken lycka!!

Ruta Ett: ,-) Jag förstår att hon blev aningen förvånad ,-)) Jo, den blev såå bra! Tack!

Bert: men kan man inte själv, har man inget alternativ och jag använder ju datorn mest som en skrivmaskin och har inget bekymmer med nåt som nån annan kan se.
Bilderna har jag i Picasa webbalbum.
Jag ska höra med Patrik när han vaknar om ditt streck, annars tycker jag att du ska fråga Anitha (Det sjunde livet), hon är suverän när det gäller datorer och teknik!