måndag 10 juni 2013

Dag 1 av 8 ....


Bara åtta arbetsdagar kvar, sen är det semester.
Två veckors ledighet.
Det är som om paradiset hägrar.

Så länge försöker jag att göra ingenting.
Om nu "ingenting" är att vattna blommor, plocka bort sladdar, verktyg, en skottkärra, flytta en bänk, gå på promenad med harry .., vattna rabatter och kolla så att den automatiska fönsteröppnaren i växthuset fungerar (det gör den!) och småprata lite med dom alltid så idoga grannarna.

Nere vid bäcken ser jag Ecke ligga fyr-om-fot och rensa ogräs.
Göran är ute med trimmern och Gun målar det allra, allra sista på husknuten.


Det är varmt - otroligt varmt - ute!
Småfåglarna kvittrar försiktigt.
Nere vid vägen blommar harrisen.



Det uttals har-ris ( i Skåne kan man säga hara-ris, allt enligt Wikipedia) och på avstånd liknar busken ginst.

Innan jag kom hit, till Halland, hade jag aldrig sett den.

Måndag idag.
Pv är inne på sista svängen .., på onsdag när han cyklar hemåt, har han sommarlov! 
Och nu tänker jag gå ner till stranden och ta mig ett dopp.


3 kommentarer:

Rexxie sa...

Fyr-om-fot????

Eva i Tyresö sa...

Fyr-om- fot låter finfint.

Det låter väldigt bra när jag ser alltihop framför mig.
Blommorna grannarna och badet.

Vi har regn och Daniel---hum det har gått bra men kräver sin man.
Nu är han på utflykt med klassen.
Gissa om han kommer att längta efter skolan i sommar.....uj uj uj
Förra sommaren var svår.

Ruta Ett sa...

Instämmer med Rexxie. ???