fredag 14 juni 2013

Det bästa för Ann i Göteborg ...


Det bästa i veckan var att jag fick köpt mig en ny dator med benäget bistånd av mannen. 
Det blev en liten Samsung och mannen såg dessutom till att den blev i användbart skick. 
Själv är jag usel på sådant och förfärligt ointresserad av hur och varför datorer fungerar men desto mer intresserad av ATT de funkar. 
 
Det gör den nu, men operativsystemet är Windows 8 och det har jag kvar att lära mig. Jag hittar hjälpligt men så helt plötsligt kommer en ny vy och jag får verkligen jobba för att hitta tillbaka. Systemet bygger på olika appar (som syns på bilden) men jag ska väl lära mig det också.
 
 
 
Det bästa var också att min nya webshop äntligen finns ute i en första version i cyberrymden.
Den håller jag också på att lära mig administrera och det är heller inte helt enkelt.  
 
Som tur är har Gullrika lovat hjälpa mig. Hon är nämligen en fena på just Textalk (som webshopleverantören heter).  Så småningom blir den nog jättebra. Den är i alla fall ute och man kan handla och betala på en hel del olika sätt.
 
OCH på lördag far jag iväg till Stickmys i Halmstad, som Ulrika organiserat. 
Tyvärr har farbror doktorn förbjudit henne att resa, men hon har kallat in lysande vikarier, så det blir jättekul. Synd bara att jag inte får träffa Ulrika. Det var så länge sedan, men det får bli när hon blir frisk. 
 
Det ska bli jättekul!
 
Bästa hälsningar
Ann

Inga kommentarer: