tisdag 16 juli 2013

Det bästa för Biggan ....

 
Elisabet!
 
Klart som korvspa´att det finns glädje en vecka som denna...
...jag är typen som kan glädjas åt "enkla saker".
 
Först tycker jag det är fantastiskt kul, att en JÄMTE kommer och är lotteri-dragnings-chef - Gunnar från Vaplan(?), en jämte - är en jämte- var vi än hamnar här i värden, vi håller på varandra...
Jag är född och uppvuxen på Frösön, därför gläds jag också när Eva på Frösön vinner i ditt uppmuntringslotteri.
 
Så gläds jag åt att äntligen fått iväg ett litet paket till dig med uppmuntringsbidrag. 
DU ger mig glädje i min tillvaro med din blogg/Att du orkar= Bragdmedalj/
 
Så till glädje numero 4
 
Var på en fikastund ute vid havet, Hölicks fiskeläge, hos goda vänner häromdagen.
Att sitta utanför en gammal fiskarstuga, vippa på tårna och titta ut över underbar natur och uppe i backen ståtar det gamla, vackra kapellet...vad kan man mer begära här i livet än en stund med goda vänner i skön natur sommartid?
 
Kram
Biggan
 
 

4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Underbara Hölick! Där har vi varit flera gånger.

Biggan sa...

Visst Eva! Vi har våra smultronställen!
Likaså Frösön, där är vi flera gånger om året, underbar ö!!!
Många minnen och utflyktsmål och besök hos gamla vänner.

Evas blogg sa...

Ja Frösön är fint. Men ack så kallt denna sommar.

Biggan sa...

Eva! jag vet!! jag har varit "hemma" under två perioder juni och juli, burr burr....
Hoppas värmen kommer, i augusti är jag i Jämtland igen och då "huun" får det ha värmts upp.