tisdag 16 juli 2013

Så värst mycket gör det inte ...

   
Foto: Emils morfar, Tommy Eikedahl.

... att solen inte flödar från en klarblå himmel, för idag kan jag äntligen släppa precis varenda tanke på creme fraiché eller keso .., idag blir det besök i Göteborg, där vi ska se BSK pojkar f.-99 spela mot Sävedalen i Gothia Cup.

En av pojkarna i BSK-laget, är Emil, världens bäste reskamrat!

Och har vi tur, kommer även den här madamen till Qvibergs fotbollsplan och hejar!
Vi har med oss kaffe och fikabröd!

11 kommentarer:

Kattis sa...

Vad härligt! :)

Eva i Tyresö sa...

Kul att se och ni ökar säkert den goda stämningen lite.Lycka till!

Cecilia N sa...

Jag såg en trailer om ett tv-program som jag undrar om Emma kanske syns i?

Elisabet. sa...

Kattis och Eva: det brukar vara JÄTTEROLIGT att titta på; ja, inte bara barnbarnens matcher, utan där ungdomar från hela världen spelar!
Det är så fantastiskt det här med Gothia. På ena planen spelar indiska pojkar eller flickor mot ungdomar från Bolivia och en bit bort är det ungdomar från Piteå som möter ett afrikanskt lag!
Detta måste bidra till bättre förståelse mellan männniskor, det är jag helt övertygad om!

Cecilia N: jo, det stämmer ,-)

Leina sa...

Hälsa de dina från mig... Har ni tur tittar solen nog fram... Det gör den här i Munkedal... =)

Eva i Tyresö sa...

Fotot är verkligen bra på Emil!

bettankax sa...

Jag såg oxå Emma:) så fin. Var såklart inte helt säker, men nu är jag det.
Och Emil, redan snygging:) Nyss var han ju bara en liten grabb.
Ha det bra idag på utflykten till Göteborg.

Tankevågor sa...

Fin bild på en fin kille.

Elisabet. sa...

leina: det gjorde den .., jag var lite orolig när vi åkte upp ,-)

Eva i Tyresö: visst är det! Och så typiskt för honom .., sååååna kämpatakter!

Tankevågor: världens finaste, tycker mormor förstås ,-)

Turtlan sa...

Tänkte detsamma jag. Är det emmas lag? Spännande!

AP sa...

Och världens finaste tycker även moster. Och fina killen är väldigt väldigt lik sin pappa!