söndag 10 november 2013

Annica / Turtlan om sin pappa ...

En plats som blivit tom.


Nej, jag fixar inte riktigt skriva om min pappa idag. I år är första året utan en pappa att fira på Fars dag.

Jo lite då.

På senare år när han ringde så kunde han ofta fråga var min bil stod? Stod den på gatan eller hade jag ställt in den i det gemensamma garaget längre ner på gatan?

Sånt var viktigt för honom. Att bilar stod i sitt garage.

Sen kommer jag ihåg att det var urtrist att han skulle lyssna på Dagens Eko när vi åkte bil eller hemma. Blää, sa jag då när han bytte radiokanal.

Men nu är det jag som byter kanal eller slår på radion när det är Dagens Eko.

Ja det är väl det här med arv och miljö....

Jo det blev några rader. Det gick det med även om det inte känns så bra idag.

Bilden är från hans älskade sommarstuga och den stolen han ofta valde att sitta på när vi åt ute under taket.

Grattis Pappa idag!

Turtlan

Inga kommentarer: