söndag 10 november 2013

Smajl från början till slut ...



Såja.
Då har jag suttit/halvlegat/legat i soffan Ektorp i ett par timmars tid och tittat på en "romantisk komedi" med i mina ögon underbara Catherine Zeta Jones, ni vet, hon som är gift med den slätpannade Michael Douglas.
(Det förvånade mig att hon inte såg ut att vara lyft och det förvånade mig också att hennes händer såg ut ungefär som mina .., inga långa naglar, utan vanliga händer. )

Det var den här filmen jag såg.

Kärlek på menyn 

Kärlek på menyn är en amerikansk romantisk komedi från 2007. Köksmästaren Kate Armstrong (Catherine Zeta-Jones) liv ställs på ända när hennes syster omkommer och hon får vårdnaden om sin nioåriga systerdotter Zoe (Abigail Breslin). Samtidigt börjar kökschefen Nick Palmer (Aaron Eckhart) på restaurangen där hon arbetar och han är Kates raka motsatts. Kates perfekta liv är plötsligt ett enda kaos och frågan är om hon kan hantera både en stökig kökschef och en sörjande nioåring samtidigt. Regissör: Scott Hicks. 

Såklart förstod man hur det skulle sluta och precis så blev det också, men det är jag bara glad för.

Faktiskt log jag från början till slut. 

Uppsala Nya Tidning gav den sämsta möjliga betyg, men jag tycker att den var lite småputtrigt härlig.  Fel. Jag tyckte jättemycket om den! 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var en riktigt härlig film, lite feel good så där :-)
/Biggan Sth

Elisabet. sa...

Biggan: ja, det tyckte jag med! Jag blev glad av den. Och så enormt bra hon spelade, lilltösen.

Anonym sa...

Jag såg den oxå och instämmer med dig mamma!
En "feel good" film och jag gillar Cathrine ZetaJones!!
/ Dr B

Anonym sa...

Jag råkade hamna i filmen i början(?) när Zoe följde Kate hem för första gången. Sen var jag fast! Härlig film, mer såna! ellem

Elisabet. sa...

Dr B och ellem: ja, visst var den bra! En verklig fell-god-film.