söndag 10 november 2013

Pv om sin pappa Viking ...

Viking och en ung pv ....

Så här säger pv om sin pappa: "Jo, men det jag minns bäst, det är hur duktig han var när dom byggde huset i Steninge, han, som inte var utbildad snickare, fixade vinklar och sånt på ett sånt bra sätt!"

Mera ...?

"Ja, men vad skulle du säga karaktäriserade honom .., hur var han annars som människa ...?" frågar jag.

Nu tänks det.

"Jaså, vad jag tycker ...? Ja, men jag tycker väl som alla andra om sina pappor .., han var jättesnäll, men ganska bestämd .., jag tror att Ulf hade lite respekt för honom (Ulf är yngste brodern) .., far hade humor och älskade att dra historier .., han var oerhört musikalisk, spelade banjo, gitarr och dragspel och var helt självlärd ...", säger pv.

Viking, som var Oxe, var född 1922 och dog 2005.
Därtill var han skåning.


2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag tror du får korrigera datum där... ;-)

Elisabet. sa...

Ulrika: tack! Jag gapskrattade när jag såg hur jag hade skrivit .. han hade alltså levt baklänges då ,-)