onsdag 13 november 2013

Vinnarna .....


Förstapriset - den fina kalendern med tolv tjusiga madamer från Skåne (jag tror att dom flesta kommer därifrån ...) och som säljs till förmån för Cancerfonden -, den susar iväg norrut, till Lena i Gävle. 

Grattis Lena!

Det var också Lena som hade varit och lyssnat till sin store idol, Jerry Williams.



Gunnar i Vaplan vann ett halsband, men erbjöds att byta det mot chokladteet från Göteborg, skänkt av den storartade Ann. (Hos Ann hittar ni t.ex. handstickade raggsockor, vilken perfekt julklapp!)
Nu blev det te för Gunnars del.
Halsbanden var en gåva av Maggan i Huddinge. Tack Maggan!

SoF/numera afBabs, vann också ett halsband, men stod över vinsten och överlåter generöst sin del till nästa omgång.  Jag glömde att lägga i min egen lott .., jag hoppas ju verkligen på halsbandet, kan jag säga.

Det går för runt det här lotteriet.
Någon skrev .."det här hände ju förra veckan ...", men det har ingen betydelse när den där glädjen uppenbarade sig ..,  nej, det handlar ju om att värma varandra med glädje.

Nu kan ni börja grunna på just den saken!
Välkommen med era bidrag.


Inga kommentarer: